Vom avea sau nu medicamente mai ieftine?!

Întrebarea din titlul materialului îi frământă, acum, pe toţi locuitorii Republicii Moldova, mai cu seamă, când, în ţară este forfotă mare la capitolul Produse Medicamentoase mai ieftine! Cel puţin aşa susţin autorităţile că farmaciile sunt obligate să ajusteze preţurile medicamentelor conform Catalogului Naţional de Costuri a prearatelor farmaceutice! Dar de fiecare dată consumatorii, pe de o parte se plâng că preţul medicamentelor le provoacă şi mai mari dureri de cap, iar de cealaltă parte, farmaciştii spun că preţurile produselor medicamentoase sunt ajustate conform Catalogului Naţional de Preţuri! Atunci, apare, marea întrebare, pe cine să crezi în această situaţie?!  Nu vreau să dau dreptate nici uneia dintre părţi! Însă, volens nolens, am făcut un mic experiment pe sănătatea mea! Aşadar, cu două săptămâni în urmă am fost diagnosticat cu bronşită acută cu semne de pneumonie accelerată! Astfel, medicul mi-a prescris un şir de preparate, pe care trebuia să le administrez, pentru a mă însănătoşi! Până aici bine şi frumos! Printre medicamentele prescrise era şi preparatul „FLUZAMED”, o singură capsulă, care trebuia administrată o dată la 3 zile! Astfel, eu aveam nevoie de 2 capsule de  „FLUZAMED”! Prima oară am procurat acest medicamenet de la Farmacia „FELICIA”! Din buzunar am fost nevoit să scot 89 de lei! După trei zile mi-am mai cumpărat încă o capsulă de „FLUZAMED”, dar, deja, de la Farmacia „FAMILIA MEA”! Acolo pentru acest preparat am achitat doar 50 de lei! Şi atunci apare întrebarea: care farmacie a ajustat preţul la acest medicament potrivit Catalogului Naţional de Preţuri?  Rămâne, deocamdată, o enigmă, căci fiecare farmacie spune că toate preţurile sunt formate legal! Şi atunci am ajuns la concluzia că până una alta, noi nu avem de ales şi suntem puşi în situaţia să procurăm medicamente la orice cost, pentru a ne trata!

Lasă un răspuns

